13 Aralık 2014 Cumartesi

İş Arıyorum Ama Bulamıyorum Vol 1

Hastalıklar, vefatlar, düğün - ev hazırlıkları derken 1,5 yıla yakın bir süreyi çalışmayarak geçirdim. Artık balayına da gittiğimize göre yavaş yavaş iş aramalıyım diye düşündüm. (Balayını başka bir postta anlatacağım)
 
Eşimin mide rahatsızlığından dolayı kontrole gitmemiz gerekiyordu. Doktorumuz Türkiye Hastanesi'nde, aldık randevumuzu gittik. Bu hastanenin ortamı her zaman çok hoşuma gitmiştir. Çalışanların çoğunun işlerine saygısı vs normal hastanelerin soğuk ve sevimsiz ortamlarından ziyade daha sıcak geliyordu burası bana. Sıramızı beklerken eşime bunlardan bahsettim ve bir çalışana buraya nasıl başvurabileceğimi sordum. Yönlendirmelerle form doldurdum ve hemen görüşmeye aldılar beni, hastanenin genel müdür yardımcısını karşımda buldum. İlk görüşme iyi geçti, kısa bir süre sonra ikinci görüşme için aradılar, hastanenin kurucu doktorlarından birine asistan arıyorlardı ve beni doktorla tanıştırdılar. Doktor cv mi inceledi ancak beni iş için fazla donanımlı buldu :) 'Bu iş sizi mutsuz eder, daha önce yoğun ve önemli pozisyonlarda çalışmışsınız' dedi ve ben şok oldum. Çünkü artık evliyim eskisi gibi akşam dokuz-onlara kadar ofislerde ya da evde bilgisayar başında sürekli çalışamam. Daha sakin ve sade bir iş arayışındayım. Haliyle bu benim tercihim olduğu için de mutsuz olacağımı düşünmüyorum. Doktora bunu kibarca izah ettim ancak düşüncesi değişmedi ve evlendikten sonraki ilk iş görüşmem böyle sonuçlandı.


Sonra yaz tatili gündeme geldi. Eşim normalde yazları çok yoğun çalıştığından izin kullanma şansı pek olmaz, bu yaz böyle bir ihtimal doğunca tatil dönüşü iş aramaya devam ederim deyip bir süre daha evde takıldım. 

Ağustos sonu eylül başı gibi yeniden iş arayışlarım başladı. İnternet üzerinden yaptığım başvurulara cevap gelmiyordu. www.yenibiris.com www.kariyer.net üzerinden yapıyorum başvuruları. Onlarca belki yüzlerce başvuru yaptım ama yok... Cv'm güncel, içeriği dolu, yaptığım işleri gayet net ve abartısız cümlelerle açıklamışım, eğitimler vs her şey olması gerektiği gibi ama olmuyor :) Bir ara hürriyet gazetesinin ilanlarına başvurdum geri dönenler oldu, görüşmelere gittim. Çok olumlu geçen görüşmelerim oldu. İkinci görüşmelere gittim ama sonuç olumsuz. Galiba çalışmaya ara verdim diye dönüşler olmuyor diye düşünmeye başlamıştım ki yine benim gibi evlendikten sonra iş bulmakta zorlanan bir arkadaşımla konuştuk. 32 yaşında, 1 yıllık evli ve mali müşavir olan kız arkadaşımda aynı sorunları yaşıyor. Bana yaş 29-30 veya üzerindeyse, yeni evli bir kadınsan iş veren seni potansiyel anne adayı olarak görüyor ve zaman kaybetmek istemiyor dedi. Yani bizlere 6 ay 1 seneden fazla çalışmayacak, sonrada ücretli ücretsiz izinlerini kullanıp iş yerini zor durumda bırakacak çalışan gözüyle bakıyorlardı. Çok haklıydı arkadaşım ama cv de yeni evli olduğum yazıyor o zaman görüşmelere çağırmasınlar başvuruları incelerken direk elesinler sonuçta bu bana da onlara da zaman kaybettiriyor. Görüşme için aradıklarında heyecanlanıyorum, ne giyeceğimi düşünüp hazırlıyorum, sonra kuaföre gidip fön çektiriyorum, yol masrafı yapıyorum... Sonuç yine biz sizi ararız tarzında basma kalıp cümleler...
Eylül ayından bu yana toplam 12 görüşmeye gittim. Başvurularım genelde yönetici asistanlığı, resepsiyon-danışma görevlisi vs. Yukarıda da bahsetmiştim daha sade ve mesaim bitince ofisten çıkabileceğim işler bakıyorum. Önceki işlerimde olan tempoya şuan ayak uyduramam. Evime ve eşime zaman ayırmam lazım. Akşam geç saatlerde her zaman eve dönemem, ara sıra istisnalar tabi ki olur, yoğunluk vardır ya da önemli bir proje vardır vs... Bu pozisyonlarda iş aramamın sebebi tamda bunlar aslında. Mesai bitince işimden çıkıp evime dönmek istiyorum yani gidişim dönüşüm belli olsun, sürekli esnek çalışma saatini istemiyorum artık. Evli olunca da çok yürütebileceğimi sanmıyorum zaten. Ne zaman eve gelip yemek hazırlayıp, ortalığı toplayacağım, ne zaman eşime kendime vakit ayıracağım. Sürekli yorgun, mutsuz, bıkkın nedeni çok çalışmak ve hiç bir şeye yetişememek...

Daha önce kurumsal iletişim işi yaptım. Broşür içerikleri hazırladım, ajanslara broşürlerin dizgisini yaptırdım, internet sitesi içerikleri yazdım, yerleştirmelerini yaptım. Bunları yaparken de yöneticimin randevu, toplantı organizasyonları, takvimi, ödemeleri gibi işlerle de ilgilendim. Ajanslarla çalışanlar bilir, işler uzar, son dakikaya kalır, baskıya girmeden önce muhakkak ya görselde ya da kelimelerde hatalar olur işler böyle akşam saatlerine kadar uzar uzar uzar gider. Akşam geç saatte eve dönünce de bitmiyor, cep telefonu sürekli çalar, broşürün, baskıya girecek materyalin son haline bakmanız, müdürünüzden okey almanız gerekir, o saatte bunları halleder ve yemek yiyip hemen yatarsınız. İşte bütün bunlardan dolayı daha sakin ve tabir yerindeyse daha az vasıf gerektiren işlere başvurular yapıyorum. Ancak 12 görüşmede elde var 0. Ayrıca yaptığım yüzlerce başvuru var hali hazırda geri dönülmeyen. Mesela en son digiturkle bir görüşme yaptık, koşullar, maaş her şey bana çok uygundu. Ben de onlara uygundum ki iki kez görüşmeye çağırdılar ama başka bir adaya karar verdiler. Hayır yani pozitif düşün düşün nereye kadar. Çağırmayın kardeşim o zaman ya da açıkca söyleyin neden olumsuz olduğunu, neden başka bir adaya ağırlık verdiğinizi :) ! Ukalalık yapan yetkililer mi dersiniz, sizi mülakata çağırıp saatlerce belketenler mi dersiniz, ters cevap verenler, sanki zorla oraya gelmişim gibi davranalar mı dersiniz bu liste böyle uzar gider. İnsanda motivasyonda bırakmıyorlar.

Maceralar devam edecek ama bir süre başvuru ve görüşme yapmayı düşünmüyorum. Biraz yoruldum ve yıldım galiba. Daha doğrusu beynim yoruldu bu olumsuz sonuçlanan görüşmelerden. bu süreçte Allah hepimize yardım etsin ve güç versin.

Sevgiler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum için teşekkür ederim :)