15 Aralık 2013 Pazar

Çeyiz Hazırlığım

Uzun zamandır yazmayı düşüüyorum bu postu ama bir türlü vakit bulup oturamadım bilgisayar başına. Off o kadar yoğunum ki... İş yok güç yok akşama kadar yat kalk dön dolaş, ne yoğunluğu allasen, tembellikten yazamadım işte :)

Baya uzun, bol fotolu ve gelin dayaları için oldukça açıklayıcı bir post olacak bu baştan söyleyeyim. Şu nişan düğün işlerine giriştiğimizden beri araştırmadığım hiçbir şey kalmadı. Tabi nette bakmadığım blog, okumadığım sitede kalmadı sanırım. Kadınlar kulubüne dahi üye oldum, ki çok faydalı bir site. Herkes her konuda bir çok şey paylaşmış girince çıkamıyorsunuz siteden. Zaten google a ne yazsam karşıma direk kadınlar kulübünü çıkartıyor. 'çeyizde kaç nevresim takımı olmalı' 'uygun fiyatlı su takımı' 'l mutfak dolabı' ... ne yazsam bu site çıktı karşıma. Neyi nerden kaç paraya alırsınız, hangi çelik tencere iyidir, renkli saplı çatal bıçak takımı kullanışlı mıdır a kadar herşey yazıyor orada. Ben müthiş faydalanıyorum haberiniz olsun. Neyse lafı çok uzattım. Kadınlar kulübü dışında, kişiler bloglarında filan çeyizleri hazırlıklar vs ile ilgili bir çok yazı yazmış. Herkes kendince en faydalıyı yazmış, tabiki benimkide bence en faydalı yazı :)
Şimdş öncelikle muhakkak bir evlilik listesi yapın kızlar. Neyi aldım, ne eksik unutuluyor valla. Ben bir çok listeyi birleştirip kendime uyarladım. Sonra her aldığınızı işaretleyin.

MUTFAK 
  • 12 kişilik günlük ve misafirlik yemek takımı. (Günlük takım 6 kişilik de olabilir)
  • 12 kişilik günlük ve misafirlik çatal bıçak takımı (Günlük takım 6 kişilik de olabilir)
  • çaydanlık
  • çay servis takımı (çay seti)
  • kahve fincanı
  • cezve takımı
  • çelik tencere seti
  • teflon-seramik tencere seti (ben seramiğe gerek duymadım, elinizden düşünce kırılıyormuş teflon yeterli olur bence)
  • düdüklü tencere
  • tava (çeşitli boylarda)
  • kek kalıpları 
  • ketıl
  • mikser
  • blender
  • tost makinası
  • ekmek kızartma makinası
  • çay makinesi (arzuya göre)
  • kahve makinası (arzuya göre)
  • narenciye sıkacağı
  • katı meyve sıkacağı  
  • salata tabakları 
  • servis tabakları 
  • kahvaltılık servis tabakları
  • saklama kapları
  • çay bardakları
  • su bardakları
  • rakı bardağı
  • bira bardağı
  • kadehler
  • kupa
  • nescafe fincanları
  • sürahi
  •  karaf 
  •  dondurma kaseleri
  • dondurma kaşıkları 
  • çerezlik 
  • fırın kapları
  • fırın tepsisi
  • kepçe seti
  • kesme tahtası
  • tepsi
  • baharat takımı
  • ekmeklik
  • rende
  • çöp sepeti
  • ekmek sepeti
  • tuzluk-biberlik
  • peçetelik
  • yağlık-sirkelik
  • çay süzgeci
  • türbişon
  • açacak
  • limon sıkacağı
  • bulaşık leğeni
  • huni
  • ceviz-fındık kıracağı
  • yumurta fırçası
  • nihale
  • sarımsak ezeceği-rendesi
  • salata kurutucu
  • erzak kavanozları ya da sepetler
  • spatula
  • bıçak seti
  • tahta kaşık seti
  • çırpma teli
  • şekerlik
  • küllük
  • oklava
  • havan
  • çekmece içi kaşıklık
  • kürdanlık
  • masa örtüsü (yine tabi günlük ve misafirlik ya da siz nasıl isterseniz)
  • perde
  • kilim-paspas
  • sofra bezi
  • mutfak önlüğü
  • eldiven
  • kurulama bezleri
  • havlular
   BANYO
  • bornoz takımı
  • hamam takımı 
  • el havluları
  • banyo havluları
  • klozet takımı
  • sabunluk-diş fırçalık takımı
  • çöp kovası
  • tuvalet fırçası
  • kirli sepeti
  • çamaşır kurutma teli
  • ütü masası
  • lif
  • mandal
  • çamaşır ipi
  • kova
  • leğen
  • vileda
  • çamaşır sepeti
  • havlu askılığı
YATAK ODASI
  • 4 adet nevresim takımı (2 takım çift kişilik kendiniz için, 2 takımda kenarda dursun misafir gelir)
  • saten çarşaf takımı (arzuya göre)
  • 2 adet battaniye (1 tanesi çift kişilik)
  • Yatak örtüsü (1 veya 2 adet)
  • Yatak koruyucu alez
  • Pike takımı
  • 4 adet yastık 
  • 2 adet yorgan
  • Dikiş seti
  • Elbise askısı
MOBİLYA ve DİĞER EŞYALAR
  • Oturma grubu
  • Yemek odası takımı
  • Yatak odası takımı
  • Sehpa (ortaya veya zigon)
  • Mutfak dolabı
  • Banyo dolabı
  • Ayakkabı dolabı
  • Televizyon sehpası ya da tv ünitesi
  • Mutfak masa ve sandalyeleri
  • Gazetelik
  • Gardrop 
  • Tüm odalar için halı ve aydınlatma, perde, tül.
  • Duvar saati
  • Koltuklar için yastık
  • Dekoratif aksesuarlar

BEYAZ EŞYALAR ve ELEKTRONİK EŞYALAR
  • Buzdolabı
  • Bulaşık makinesi 
  • Davlumbaz
  • Fırın
  • Çamaşır makinesi 
  • Kettle
  • Tost Makinesi
  • Ekmek Kızartma Makinesi
  • Blender Seti
  • Rondo
  • Mikrodalga Fırın
  • Ütü
  • Elektrik Süpürgesi
  • Saç kurutma makinesi
  • Televizyon 
  • VCD/DVD player 
  • Saç kurutma makinesi
Bana uygun gelenler bunlar, fazlası ya da başka şeyler herkesin ihtiyacı ve kesesine göre değişir. Tabi eve yerleşincede mutlaka bir sürü eksik çıkacaktır. Büyükler genelde böyle olduğunu söylüyor.

Şimdi gelelim benim aldıklarımın fotolarını paylaşmaya. Hepsinin fotosu yok elimde, netten bulup paylaşıyorum. Bazı şeyleride inşallah çekip paylaşırım.


























Kızlar umarım faydalı bir yazı olmuştur. Aldığımız şeyleri genel olarak paylaşmaya çalıştım, tek tek hepsi zor maalesef ama alınacak daha bir sürü şey var. Allah herkese yardım etsin, zor ve zahmetliymiş bu işler. Biz bir yandanda ev yaptırıyoruz onun da stresi var. Dolap kulbundan kapı koluna kadar herşeyin içindeyiz düşünün artık. 43 kiloydum düğüne kadar 40' ın altına düşeceğim galiba.

Cumartesi ilk gelinlik provama gittim çok heyecanlıydım, sadece ölçü aldılar. Ocak ayının ilk haftası dantel seçimi için yine gideceğim o zaman detaylı ölçüleri alacaklarmış. Geçen salı pasaport başvurusunu yaptım hala gelmedi ama bu hafta ulaşır elime, bir ara tur şirketlerinede bakılacak balayı için. Bir taraftan habire eşya bakıyoruz, almıyoruz ama sürekli baktığımız için oldukça bilinçlendik :) Ev bitsin alma kısmına geçeceğiz inşallah :)

Düğün ve çeyiz postları 3 ay boyunca ve düğünden sonrada devam edecek gibi görünüyor. Herkese kolay gelsin :)

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum için teşekkür ederim :)