27 Aralık 2013 Cuma

Nikah İşlemleri Hakkında Bilmeniz Gereken Önemli Detaylar



    Öcelikle kendi başvuru hikayem: 15 Martta yapılacak düğünüm için ekim ayında Şişli Belediyesi' ni aradım, nikah işlemleri için bilgi aldım ve 15 Aralık civarı başvurmam gerektiğini öğrendim. 3 aylık periyotlarda nikah günü verdiklerini söylediler.  Şişli için 3 ayın geç olduğunu daha erken başvurmak gerektiğini, daha önce evlenen bir yakınımdan öğrendim. Hal böyle olunca (kasım ayı başıydı sanırım) tekrar aradım belediyeyi. Bu sefer başka bir kadın çıktı telefona ve 'sizin nikah 2014' te bu yüzden ocak ayının ilk haftası gelin' dedi. Bende rahatladım daha doğrusu rahatlamıştım. Nikah başvurusu sırasında verilen birtakım testleri sevgilim şehir dışındayken yaptırayım, o gelince de onunkileri hallederiz diye düşündüm. Bu hafta içi tekrar Şişli Belediye' sini aradım, 'testlerde bir tarih zorunluluğu var mı' diye soracaktım. Malum devlet işleri bunlar, testleri erken yaptırmışsın son 1 hafta içinde olması lazım filan gibi abuk sabuk bir şey çıkmasın karşımıza diye arayıp sorayım diye düşündüm. Hayy ben aklımı seveyim ne güzel düşünmüşüm iyi ki de arayıp sormuşum, yoksa ocak ayı başında sallana sallana gidecektik Şişli Belediye' sine. Son telefona bir adam çıktı ve beni gerçeklerle hiç düşünmeden, daannn diye, paaattt diye bir anda yüzleştirdi. 'Abla sen n'aptın taa 5 ay öncesinden alıyoruz başvuruları çok geç kalmışsın' dedi ve yerle bir oldum. Hiç boş yer yokmuş. Nikahı salonda kıydırmak istiyoruz desemde olmadı, bütün memurlar dolu dedi.
Geçmişte konuştuğum iki kadına ne diyeceğimi bilmiyorum. Yalan yanlış konuşup insanları yanlış yönlendiriyorlar. Allah belalarını versin diyeceğim olmayacak çok sinirlendim onlara. Nişanlım bir yandan tanıdık bulmaya çalışıyor ben kara kara düşünüyorum. Babamın bir akrabası başka bir belediyede müdür, o geldi aklıma akşamı zor ettim. Akşam olur olmaz onlara gittim derdimi anlattım. Adam da şaşırdı normalde 1 ay önceden açılır defter bunlar kafayı mı yemiş filan dedi. Konuşur halletmeye çalışırız dedi sonrada Şişli de hiç uğraşmayın gelin bizim belediyeye rahat rahat halledelim dedi. İçim o kadar rahatladı ki anlatamam. Perşembe günü testlerimi yaptırdım haftaya salı sonuçları alacağım. Nişanlımda Pazartesi testlerini yaptıracak 3 gün sonrada o alacak. Artık acele etmemize gerek kalmadı arada bir müdür olunca istediğimiz tarihe ve saate memur gelecek. Ama yine de test sonuçlarını alınca hemen gidip başvuralım aradın çıksın diye düşünüyoruz.

     Niye böyle uzun ve detaylı anlattığıma gelince; telefona çıkana bile inanmamak gerekiyormuş bunu anladım. Gerçi nikah işlemlerine bakan kişilerle görüştüm fen işleri müdürlüğüyle değil :) Artık bizzat gider yüz yüze mi konuşursunuz telefonda mı sorarsınız bilmiyorum ama Şişli Belediye' si bu konuda beni mağdur etti onca yıldır bu belediyeden hizmet alıyorum büyük, gelişmiş bir ilçe belediyesi sonuçta ama amatör ve eğitimsiz memurlarla çalışıyorlar ve böyle aksaklıklar çıkıyor. Ya benim başka bir belediyede tanıdığım olmasaydı, ya dedikleri gibi ocak ayı başında gitseydim ne olacaktı? Bir çok belediye için geç kalmış olacaktım. Sonuçta nikah başvurusu bu doğru düzgün ve net bilgiler vermeliler insanlara. Bu şekilde halletmiş oldum.

     Öncelikle yapmanız gerekenler
  • Bağlı olduğunuz belediyenin internet sayfasından nikah başvurusu sırasında neler istendiğini öğrenin hatta öğrenmekle kalmayıp arayın veya gidip sorun. Çünkü yazan bilgilerle gerçekte istedikleri bazen örtüşmüyor. Mesela 5 fotoğraf yazıyor orada ama 7 foto istiyorlar.
  • Kesinlikle 4-5 ay öncesinden başvurun benim yaşadıklarımı yaşamayın :) Gerçi ben ailelerin tanışması sürecinden itibaren devam eden her işlemde tam bir talihsizlik abidesi oldum ama siz siz olun şansa, belediye internet sayfasında yazanlara ve belediye çalışanlarının söylediklerine bırakmayın. Üst üste teyit alın.
  • Nikah başvurusunda istenen testleri normalde aile hekimliği (SGK olsun olmasın) ücretsiz yapıyor. Kendi aile hekimliğimize gittim doktor 'biz yapmıyoruz devlet her aile hekimine yetki vermedi, içinde 5 tane aile hekimi olan merkezlere yetki verdi' dedi ve beni Şişli Etfal' e yönlendirdi. Hal bu ki böyle bir şey yokmuş her aile hekimliği bu testleri yapıyormuş, uğraşmak istemiyorlar başlarından atıyorlar. Ki benim aile hekimim Mecidiyeköy gibi çok merkezi bir yerde yani kesinlikle yapması lazımdı. Bende bunu öğrenince kendi aile hekimimi şikayet ettim.
  • Mecidiyeköydeki aile hekiminin yanından çıktım Şişli Etfal' e gittim. Bu işlemleri devlet hastanelerinin içlerindeki aile hekimliği de yapıyor bilginiz olsun. Yalnız orasıda biz yapmıyoruz deyip beni mahalledeki aile hekimine göndermeye çalıştı. Beni buraya onlar gönderdi yetkileri yokmuş deyince, tamam yapalım dediler yarım ağızla ve vezneye gönderdiler, 35 TL karşılığında yapıyorlarmış. Halbuki devlet hastaneleri sosyal güvencesi olanlara bu işlemleri ücretsiz yapar. Kalktım vezneye gittim, vezne biz yapmıyoruz dedi. Vee en sonunda veznedeki adamla kavga ettim. Ağzıma geleni saydım çıt çıkaramadı adam. Onları da Sağlık Bakanlığına şikayet ettim. Ohh olsun.  
  • En sonunda aklıma Kurtuluş ana cadde üzerindeki Şişli Sağlık Müdürlüğü geldi, aradım saat 15:00 a kadar gelin dediler. Gittim oraya 35 TL verdim, 5 dk içerisinde röntgen çektirip kanımı verdim kurtuldum. Şişlide evlenecek olanlara ve Şişli sınırları içinde oturanlara yapıyorlar. Bu koşullarda değilseniz bile evet Şişli'ye başvuracağım deyip 5 dk içinde testlerinizi yaptırıp kurtulabilirsiniz. Not: Bazı belediyeler başvuruda akciğer filmi istemiyor ama testleri yaptırdığınız yerde size sağlık raporu verecek doktor isteyebiliyor bu filmi aklınızda bulunsun.

     Bu hafta bunlarla uğraşırken oturacağımız evin yapımında da bazı aksamalar oldu. Bazen bazı şeyler çok can sıkıyor, keyif kaçırıyor. Ama artık her işte bir hayır vardır deyip gülümsemeye çalışıyorum. Yapı olarak zaten çok çabuk morali düşen, detaylara takılan biriyim. Böyle giderse düğüne kadar eriyip gideceğim, şunun şurasında 2 ay 15 gün kaldı. Hep sorun hep sıkıntı kafama tak tak nereye kadar. Birazda keyfini çıkarmak istiyorum :))

2 yorum:

  1. pek de bir şey kalmamış, Allah tamamına erdirsin inşallah... düğün öncesi insanda bir telaş bir hazırlık, düğün olduğu ve bittiği an en mutlu an oluyor ferahlıyorsun hakkıyla atlattık diye:) bizim nikah işlemlerimiz çok kolay olmuştu şükür, çok uğraşmamıştık... mutlu yuvalar dilerim:))

    YanıtlaSil
  2. Amin inşallah. Biz ailelerin tanışması, kız isteme, nişan süreçlerinde çok stres ve üzüntü yaşadık. İki ailede de hastalıklar yaşandı ve aile büyüklerimizi kaybettik. Şimdi ödüm kopuyor aksilik çıkacak diye... Allah sağlık versin başka üzüntü vermesin. Güzel dilekler için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

yorum için teşekkür ederim :)