22 Aralık 2013 Pazar

Çeyiz Düğün Ev Karmaşası ve Huzurlarınızda Bitik Halde Bir Genç Kız

     Çeyiz hazırlıkları devam ediyor. Sevdiklerim çeyizim için hediyeler almak istiyorlar bana, çok mutlu oluyorum herkesin bir şeyler yapmak istediğini görünce.

     Evimizin sıvası, astarı vs bitti 15 gün içinde ince işlerde bitecekmiş. Yarın koltuk, konsol, tv ünitesi gibi eşyaları nasıl yerleştirebiliriz diye bakmak için bilmem kaçıncı kez eve gideceğim. Ünite ve konsolu istediğimiz gibi bulamadık, country tarz mobilyalar bakıyoruz, malumunuz çok pahalılar. Biz de ünite ve konsolu bir ustaya yaptıralım dedik. Aslında tam istediğim gibi bir model buldum 2 mağazada, indirimde yapmışlar ama kulplarında ve ayaklarında ve tabi ki ölçülerinde bazı değişiklikler yapılması lazım, yarın onlarla da görüşeceğim. Ayrıca konuştuğumuz bir usta var kabataslak ölçü vermem gerekiyor yarın ona, o da bana fiyat çıkaracak. Bu yüzden yarın tv ünitesi ve konsolun yerini kesinlikle belirlemem lazım. Kafam karmakarışık. Boş ev için bunları düşünmek o kadar zor ki. Çünkü bunları hesaplayabilmek için koltukların, masanın yerlerine karar vermek lazım, adama ona göre ölçü vereceğiz çünkü. Ayy bütün gün kara kara bunları düşündüm. Üstelik ben öyle küt diye karar verebilen hemen seçim yapabilen biri değilim. Yanımda kararımı hızlandıracak birilerinin olması lazım. Nişanlım 1 haftalığına şehir dışına gitti, dönmesini bekleyemiyoruz haftaya evin ince işlerine başlanacak... O gelir gelmezde koltukların siparişini vereceğiz, kafamızda bir kaç model var ama nişanlım seçimleri tamamen bana bıraktı. Fikrini, nasıl bir şey istediğini söylüyor ama kararları bana bırakıyor, hal böyleyken ben kararsız kişilik iyice zorlanıyorum. Yemek masasını hep yuvarlak istemiştik hatta İkea'da beğenmiştik ama masa için planladığımız yere sığacak mı, bir de konsol gelecek oraya ama konsolu olacağı yerde kalorifer peteği var, peteğin oraya değilde masanın diğer tarafına mı koysak... derken kafayı yicem yedim az kaldı!!!

     Aşağıdaki modellerin kulplarını çiçekli yaptıracağız. Oymalı küçük ayaklar takılacak. Birde her ikisinin de üstünü kahverengi istemiyorum çünkü parkeler akça buz rengi (açık griye benzeyen bir renk) olacak. Mobilya beyaz olup parke gri olunca, mobilya üstlerinde eskitme kahverengi sırıtır diye düşündük. Bu iki mobilyanın üst kısımları beyaz mı olmalı yoksa parke rengine mi uyduralım açık gri gibi? Biri bana yardım etsin çıldırıcam yaa!



    Allahtan mobilya, renk, fayans, parke... gibi şeyleri önceden çok baktık araştırdık mağazalarda internette filan. Yoksa şuanda sıyırmış olurdum. Ne zormuş baştan başa bir evi oluşturmak dayayıp döşemek. Hem güzel olsun istiyorsun, hem fazla pahalı olmasın. Hem çok özeniyorsun hem çok kızıyorsun. Evin her şeyinde ince eleyip sık dokuyorsun. Öyle yapmamız gerekiyor aslında çünkü bizim kendi evimiz ve öylesine şeyler alıp 1-2 sene sonra değiştiremeyiz. Hem masraf olur hem ikide bir iş çıkar, hem içimize sinmez. O yüzden mobilya, fayans, parke, kapı, mutfak dolabı gibi temel şeyleri bir kerede düzgün yaptırmak istiyoruz. Masa örtüsü, havlu ya da bardak değil ki bunlar daha güzelini kolaylıkla alırız diyebilelim. Okuyan belki suyunu çıkarmışsın diyebilir bana ama maalesef durumlar böyle... Allah'ım şu 2 hafta bir an önce geçsede her şeyi seçip halletmiş olsak. İş sadece koltuklara tüle perdeye kalsa.

     Biliyorum şuan bir çoğunuz bu koşturmanın içindesiniz. Ben bunları kafama takmaktan, dert etmekten işin keyfini heyecanını çıkaramıyorum. Ya istediğimiz gibi olmazsa, ya beğenmezsek, ya renkler uymazsa, ya ölçü yanlışsa, ya oraya sığmazsa... derken sinirler yay gibi geriliyor bende. 

     Haftaya nikah işlemlerine başlayacağız. Al işte ondada sıkıntı var. Düğünümüz 15 martta, nikahımız salonda kıyılsın diye karar verdik. Nikah işlemlerini araştırdım netten, Şişli Belediyesi için tam 3 ay önce başvurmak gerek diye yazıyordu. Kadınlar Kulubü'nde de böyle okudum. Bende Şişli Belediyesini aradım, telefona çıkan kadında aynı şeyi söyledi. Nişanlıma söyledim onun yeni evlenen bir arkadaşı daha geç gitmek gerekiyor demiş. Tekrar aradım belediyeyi, bu sefer telefona çıkan kişi yılbaşından sonra ocak ayında gelin dedi. Tam 3 ay önceyse eğer başvuru, bu haftalarda gitmemiz lazım ama nişanlım bu gece şehir dışına gidiyor 1 hafta yok. Ocak ayındaysa eğer başvuru, nişanlım ocağın ilk haftası burda sonra yine şehir dışına gidecek ve ay sonuna kadar yok. Aralık sonu ve ocak başı sadece 2 hafta burda. Burda olduğu zamanlarda gündüzleri şirkette olacağından yine kıt kanaat izinlerinde koltuk parke masa filan bakacaktık. Al işte şimdi biz hangi arada nikah işlemlerine başlayacağız. Çocuk pasaportunu bile yeniletemedi vakitsizlikten, bu gidişle balayıda hayal olacak ayy sinirlerim bozuldu :)) Allahtan ben çalışmıyorum da bir çok şeyi araştırıp sorup soruştuyorum, daha kolaylaşıyor işimiz.

     Hadi şimdi siz söyleyin ne yapayım ben?

4 yorum:

  1. kuzucum öncelikle Allah sabır ve kolaylık versin, konsol konusunda doğru düşünmüşsün üstü toprak rengi olursa gri parkede sırıtır. Mobilyaları çiğ beyaz değil de kırık beyaz ya da pearl beyaz dedikleri renkte lake cilalatırsan daha şahane olur. Elimde bolca örnek var mobilya konusunda istersen bunları mailine atabilirim. Mailimden ulaşabilirsin yenilerkendinihayat@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. Amiinn inşallah hepimize. Tavsiyen için sağol canım. Mailini merakla bekliyorum. Önerilerini paylaşırsan çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  3. Canım
    Bende seninle aynı durumdayım keşke oturup uzun uzun dertleşsek :)

    YanıtlaSil
  4. keşke valla ne güzel olur :;)

    YanıtlaSil

yorum için teşekkür ederim :)