6 Ocak 2014 Pazartesi

Kına Gecesi Mekanları

     Geçen gün bahsettiğim gibi Mecidiyeköy civarında kına gecesi için mekanları dolaştım. Baya baya çıktım dolaştım, gözüme kestirdiklerime baktım. Önce internetten bakayım dedim günlerce uğraştım yok. Hep lüks ve pahalı yerler var nette o yüzden kına gecesi için netten araştırıp bulma şansımız fazla yok maalesef. Cevahir'in karşısında sokak başında buldum bir cafe, cafe derken işte kahvehaneden hallice cafeden de biraz aşağıda bir mekan, çok uygun fiyat verdi ama bizim eve daha yakın bir yer olmalı annem illa öyle istiyor. Kına gecesi kız tarafına yakın bir yerde yapılırmış hem bir de şu var ne kadar uzaklaşırsam o kadar az kişi gelir; ne de olsa düğüne gideceğiz ne gerek var filan diyor millet. Bizde biraz uzaksa kına gecesinin yeri hemen öyle yapmıyor muyuz, yapıyoruz eee insanlarda bize yapar. Aslında kına gecesi bu, fizanda da yapsam sadece en yakınlarım yani asıl gelecek insanlar gelsin yeter. O yüzden illa evimin dibinde olmasına gerek yok, evet fazla uzakta olmasın dedim ve devam ettim araştırmaya. Mecidiyeköy'de Çevre Hastanesi'nin olduğu caddede bazı cafeler düzgün yerler ama fiyatları pahalı geldi. Bir tanesi 2000 TL, bir tanesi 1750 TL dedi. Mecidiyeköy ana caddede bir cafe 2500 TL istedi, he bu arada baktığım mekanlarda cafenin bütün alanlarını istemiyoruz, sadece 100 kişilik bir yer, ayrı bir bölme olur, üst kat olur, bahçe olur, teras, alt kat olur... Bu fiyatlarda pahalı geldi. Ümidi kesitim eve geldim. Aslında istediğim bir cafe var ama bahçesi kapanmıyor eskiden kapanıyordu. Diğer bölümleride çok küçük, 2. katı büyük ama aralarda kolonlar var yer dar. Bu cafenin sahibi bizim komşumuzun arkadaşı, cafe sahibi normalde bu tarz organizasyonlara kiralamıyor ama komşumuz konuşmuş rica etmiş ve görüşmeye gittik. Ama biliyorum mekanı yapacak alanı yok komşuya ayıp olmasın diye gittim. Cafe sahibi bana arka tarafta bi yer gösterdi bayıldım dedim ben buraya geldim bu bölümü nasıl gözden kaçırmışım. Hem kapalı kimse üşümez hem de mekan kendi işine rahat rahat devam eder. 100 kişiyi rahatça alır, istediğim gibi süsler ve hazırlayacağım görselleri duvarlara yerleştirebilirim, oynama alanı da yeterli geldi bana. Oturduk masaya fiyat konuşuyoruz 500 TL o da arkadaşımın hatırına, normalde mekanı kesinlikle vermiyorum dedi. Tabi biz bu fiyatı duyunca annemle göz göze geldik ve hemen kabul ettik. Allah nasip ederse 13 Mart perşembe kınamız var :)

     Şimdi gelelim diğer kısma; neden dernek, düğün salonu değilde cafe gibi yerlere bakıyorum. Bu tamamen kişisel herkes istediği yerde yapar sonuçta. Dernek ve mahalle kahvehanelerini bende ailemde istemedik çünkü gerçekten temiz olmuyorlar, içerisi çok kötü sigara ve tuvalet kokuyor. Temizlik yapılabilir ama el alemin yerini biz niye temizleyelim çamaşır suyu filan. Tamam dernek, kahve ucuz yerler 400-500 TL'ye tutulabiliyor bütçeyle de alakalı. Biz de zaten dernek-düğün salonu fiyatına istediğim cafeyi tuttuk :) düğün salonları hafta içi çok uygun fiyatta oluyorlar, eğer kınam kalabalık olur diyorsanız bir bakın derim. Kına mekanına geçen hafta uğradığımda bahçesi kapanmıyor cevabını almış diğer bölümlerini de beğenmemiş ve yine hüsrana uğramıştım. Ancak bir anda şans bizden yana oldu yarım saat içinde yeri ayarladık ve geldik. 

     Sıra geldi aksesuarlara; baktığım hoşuma giden bazı şeyler var. .....'nın Kınasına Hoş Geldiniz afişi, Darısı Başına Listesi, kına ojeleri ve kına kurabiyesi. Kurabiyeleri şeker hamuru alıp kendim yapmayı düşünüyorum, kardeşimin doğum gününde denemeleri yapacağım :) Aslında ufak kese ya da poşetlere küçük sabunlar koyup gelenlere hediye etmek istiyordum ama kurabiye yaparsam sabuna gerek yok daha. Hem kurabiye daha masrafsız gibi :) Kına için yöresel kıyafetleri bindallı, kaftan vs gelinliği diktirdiğimiz yer veriyor ve ücret almıyor, kiralama mantığı. Gelinliği orada diktirirseniz oradan bir kına kıyafeti alıp giyebiliyor sonra geri getiriyorsunuz. Kuru yemiş ve kına kutuları tabi ki Eminönü, ayrıca arkadaşlara verilmek üzere küçük duvaklar, renkli mendiller belki bir kaç tef bunlarda maliyeti yüksek olmayan şeyler ve tabi ki Eminönü :) Geriye bir tek kınada giyeceğim elbise kalıyor onuda çıkıp bakmam lazım. Kardeşime ve anneme de bakacağız kardeşimle çıkar karar veririz artık.



     Geçen hafta çok yoğun geçti. Normalde 1 gün bazen 2 gün süren nikah işlemleri biz söz konusu olunca 1 haftaya yayıldı. Daha doğrusu sadece sağlık raporu uzadı diğer evrakları hiç uğraşmadan almıştık. Bunun dışında izin belgesiyle gittiğimiz belediyede biraz sıkıntı çıktı ama o hepsine yetti de arttı bile. Malum adım attığımız her iş aksiliğe dönüşüyor. Düz taban mıyız, kısmetsiz miyiz, şanssız mıyız anlamadık gitti... Koşturmaca ve telaşların ardından bugün nihayet nikah günümüzü aldık, 15.03.2014 Cumartesi :)

     Herkese işlerinde kolaylık ve bol şans diliyorum :)

2 yorum:

  1. Oohh ohhh kına mekanı da hallolmuş çok sevindim kuzucum :) Hadi bakalım yeni ve güzel haberler beklliyoruz yine senden :)

    YanıtlaSil
  2. Sen mi ben mi valla tek seferde hallolan ilk şey. Ben teşekkür ederim canım. Bu arada o çok faydalı sitede buluşma toplanma haberleri okudum :) Bende olmak isterim kuzucum haberin olsun...

    YanıtlaSil

yorum için teşekkür ederim :)