7 Ocak 2014 Salı

İnternet Alışverişi Üzerine

   Çeyizim için alacağım ütüye karar verdim ve fiyat araştırmasına başladım. Philips'in 4870/22 modeli. Piyasa fiyatı 270-300 TL civarı hatta 340 TL'ye bile gördüm. İstanbul Bilişim'de (isim yazmakta ve kalın yazmakta hiçbir sakınca görmüyorum 215 TL olduğunu gördüm ve hiç kaçırmayayım dedim. Sonuçta bilinen bir site diye güvenilir olduğunu düşündüm. Çağlayan'da showroomları var, ne bileyim işte güven veriyor eski ve bilinen bir yer olması. Neyse ben ürünü sipariş ettim. Yalnız dikkat çeken bir detay var benim model 4870/22 İstanbul Bilişim'in web sayfasındaki model 4870/02. Zaten bu ütüler görünüm olarak tıpatıp aynı. Tek farkı buhar çıkışları. 4870/22 buhar çıkışı 200. 4870/02 buhar çıkışı 170. Şimdi bu ütü performansında önemli bir detay bu bir. İkincisi ise İstanbul Bilişim'in sattığı model bir alt modeli ve neredeyse aralarında 100-120 TL fark var. Üçüncüsü İstanbul Bilişim 4870/02 model ütüyü 4870 koduyla satıyor, yanında 02 ve 22 diye detay belirtmemiş, sipariş vermeden önce arayıp sordum 22 model dediler ve buna istinaden sipariş verdim. 4870/02 model ütüyü 4870/22 nin özelliklerini yazarak satıyorlar, hala öyle isterseniz sitelerine girin bakın. Bu resmen müşteriyi aldatmaktır, yersen tabi. Ve inanın iki ütününde yanında arkasında herhangi bir yerinde diğerinden ayıran bir özellik yok. Ben ürün kargodayken tekrar aradım sordum içim rahat etmedi, o zaman öğrendim bir alt modeli gönderdiklerini. Tabi sonrasında iade süreci başladı. İstanbul Bilişim e telefonla ulaşmak çok zor yarım saat telefonda beklediğimi biliyorum, günlerce aradım. Ürün ellerine ulaşmadı, teknik servis henüz onaylamadı yok hafta sonu girdi derken 15 gün oyaladılar beni bir de yılbaşı girdi araya. Ya ürünü bana teslim edildiği gün aynı kuryeyle geri gönderdim 15 gün geçti hala paramı alamadım. En sonunda zar zorda olsa gönderdiler ama bu ayki telefon faturam nerdeyse ütü parasına denk gelecek o ayrı. Aşağıda paylaştığım resmi az önce İstanbul Bilişim web sitesinden aldım hala aynı şeyi yapıyorlar. 4870 yazarak aslında 4870/02 modeli gönderiyorlar. Yazan özerllikler ise 4870/22 nin yani üst modelin. Tek başına 4870 diye bir modeli yok Philips'in bunu bilin derim.

     Bir süre hiç ütü görmek istemedim. Bugün yine başladım araştırmaya aynı ütüyü başka bir sitede buldum az önce aldım 230 TL'ye. Normalde netten alışveriş yapmaya korkarım ara sıra kedime mama alıyorum internetten, bugüne kadar hiç bir şey olmadı hemen ertesi gün ürünlerim geldi adreside bu  http://www.adresemama.com/  kötü şeyleri yazıyorsam iyisini de yazacağım. Bu siteden çok memnunum hayvanseverlere tavsiyemdir. Limango ve Markafoni'den ara ara siparişlerimiz oldu kardeşimin ısrarıyla onlarında teslimatlarından memnun değilim çok geç geliyor ürünler bir de malum her gördüğümüz şey ekrandaki gibi çıkmadı. Ben ütümü bu kez sorunsuz alayımda diğerlerinde yine tereddüt edeyim önemli değil.

     İstanbul Bilişim'i uzun süre twitterda yazdım, kendi maillerine her gün mail attım, her gün aradım böylece paramı almış oldum. Ben uğraşmasam onlar biraz daha bekletirdi.

    Ütüm gelsin hemen açıp deneyeceğim evlenene kadar beklemeyeceğim. Bakalım tavsiye ettikleri kadar var mı? Sonucu buradan paylaşırım.

Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum için teşekkür ederim :)